Yeke teknenin neresidir?
Fan: Dümenin suda kalan geniş kısmıdır. Tiller: Dümeni döndürmek için kullanılan koldur. Dümen: Dümeni doğrudan veya dolaylı olarak kontrol eden ve dümeni sancak veya limana yönlendiren ekipmandır. Windlass: Demirleme ve çapa çekme ve halat manevraları için kullanılan pruva ve kıçtaki makineleri ifade eder.
Teknenin kıçı neresi?
Kıç: Teknenin üst kısmındaki arka kısım.
Havuzluk teknenin neresidir?
HAVUZ: Yelkenli veya kürekli bir teknenin kıç tarafında birlikte oturmaya yarayan yer. KILIÇ: Yelkenlerin kol ağızlarını kullanmaya ve yelkeni rüzgarla doldurmaya yarayan halat donanımı.
Borda teknenin neresidir?
Teknenin yanlarına yan denir. Denizdeki tüm tekneler ve yelkenliler için kullanılan genel bir terimdir.
Geminin iskelesi neresi?
Liman ve sancak, bir geminin sol ve sağ kısımlarını ifade eden terimlerdir. Gözlemci geminin ön tarafına baktığında, gözlemcinin sağındaki tarafa sancak, soldaki tarafa ise liman denir. Bu denizcilik makalesi hala taslak halindedir.
Geminin bordası neresi?
geminin bir yanında; top bataryası bir savaş gemisinin bir yanındadır; veya deniz savaşında koordineli ateş anlamına gelir.
Gemide parampet neresi?
Parapetler ve korkuluklar, bir apartmanın balkonundaki korkuluk veya kepenk sistemine benzer yapılardır. Küpeşteler ve korkuluklar geminin ekipman alanının bir parçasıdır ve ana güvertede bulunur. Geminin küpeşteleri pruvada ve kıçta olmak üzere iki yerde bulunur.
Teknede 9 numaralı kısım neresidir?
8. Teknenin dümenlendiği kısma “köprü”, köprüden bakıldığında teknenin sol tarafında kalan kısma “iskele” ve sağ tarafına “sancak” denir. 9. Teknenin rüzgârın estiği taraftaki kısmına “rüzgâr üstü”, diğer tarafına ise “rüzgâr altı” denir.
Teknede Küpeşte neresi?
Küpeşte, bir teknenin (bir dingi veya transatlantik tekne) iskele ve sancak taraflarındaki üst yüzeyidir. Denizciler yelken açarken teknenin dengesini bu yüzeyde oturarak veya trapez pozisyonu alarak korurlar.
Geminin Pruvası neresi?
Pruva veya pruva, bir su aracının pruvasıdır. Hareket halindeyken aracın en ön kısmıdır ve kıç kavramının tersini temsil eder. Bir gemideki pruvanın en önemli işlevi, suyu kesmek ve sürtünmeyi (direnci) azaltmaktır.
Tekne kamarası neresi?
Kabin: Tekne alanı. Gövde (alt): Teknenin su hattının altındaki dış kısmı.
Sintine neresi?
Sintine, bir teknenin su hattının altındaki iç kısmıdır. Geminin makine ve kazanlarının bulunduğu bölümün alt ve depolama güvertesinin altında kalır. Motor ve kazan dairelerinden sızan su ve yağların depolandığı geminin alt kısmına sintine alanı denir.
Teknede güverte neresi?
Güverte; Gemilerin gövdesini, tanklarını ve kamaralarını kaplayan, güçlü, sert malzemelerden yapılmış yüzey. Yatay bir düzlemde gövdeyi bir çatı gibi kaplayan ve üzerinde çeşitli iş ve görevlerin yürütüldüğü, geminin yapısını güçlendiren geniş alana “ana güverte” veya “üst güverte” denir.
Baş bodoslama neresi?
Gövde, bir geminin pruvasında ve kıçında bulunan, gövdenin her iki tarafının ortada birleştiği ahşap veya metal bir sütundur. Pruvadaki “sternpost” ve kıçtaki “sternstay” olarak adlandırılsa da, “stem” kelimesi genellikle “stem steed” anlamına gelir.
Dümen kovanı neresidir?
Dümen genellikle kıç tarafının kuyruk kenarına bağlanır.
Yeke dairesi nerede?
Bu dümen sistemlerinde dümen tekerleği yerine bir dümen kolu bulunur. Bu dümen kolunda piston silindiri köprüdeki dümen kontrol alanında bulunur. Dümen yuvasındaki alıcıyla temas halindedir.
Gemide yeke nedir?
Kürek başına bağlanan ve küreği istenilen yöne doğru hareket ettirmeye yarayan demir veya tahtadan yapılmış kol.
Tekne kısımları nelerdir?
Teknenin temel parçalarını şu şekilde sıralayabiliriz: Pruva (Baş)Kıç (Kuyruk)Sancak.Liman.Gövde (Taban)Güverte.Kaptan EviTavşan Yolu.Daha fazla makale…•9 Ağustos 2024
Yeke ne işe yarar?
Tiller: Palayı açılı hale getirmek için kullanılan parça.
Tavsiyeli Bağlantılar: Mazruf Hangi Dilde